10 Haziran 2008 Salı

(Namaz Zamanı) Benim hayatım "laikliğe aykırı"

Yazan: irtica

İlkokulda sınıfta herkes şarkı söylüyordu. Ben de parmak kaldırdım. Bir ilahi okudum. Öğretmenim dedi ki: "Bu okuduğun şey; laikliğe aykırı". Ne dediğini anlamadım.

Yazın Amme cüzü kesesini boynuma asıp camiye giderken gördü öğretmenim. Yine anlamadığım o cümleyi söyledi:"Bu yazıyı öğrenmek; laikliğe aykırı" 

Ortaokulda okurken öğretmenimiz bize 'insanların maymundan geldiğini' anlatıyordu. İzin aldım:"Öğretmenim" dedim,"Atamız Hazreti Ademdir, Bizi Allah yarattı!"  Öğretmenimiz çok sinirlendi: "Çocuklar bu fikirler; laikliğe aykırı"

Lisede okulda namaz kıldık arkadaşlarımızla gizlice. Bir öğretmenimiz "bizi yakaladı". Dedi ki "Çocuklar, okulda namaz kılmak; laikliğe aykırı"

Üniversitede okurken bir gazete getirmiştim okula. Okurken hocamız gördü, çok sinirlendi: "Sizin gibi aydın gençlerden bunu okumanızı beklemiyordum. Gençler, bu gazete 'laikliğe aykırı' "

Askere gittim. Koğuşa girdiğimde namaz vakti geçmek üzereydi. Birisine  sordum " burada kıble neresi, nasıl namaz kılabilirim?' . Bunu duyan bir komutan: "Bu durum laikliğe aykırı"

Bir gün otobüsle seyahat ederken; namaz kılmak istediğimi, vaktin geçmek üzere olduğunu, yakınlarda mola verip veremeyeceğini sordum şoföre, arka sıradan bir bayan: "Beyefendi, bu yaptığınız laikliğe aykırı"

Bir gün cumadan gelirken başımdan takkeyi çıkarmayı unutmuşum. Yolda iki polis çevirdiler: "Beyefendi, bu kılık kıyafet; laikliğe aykırı."

Bir gün cumaya yetişemedim, namazı sokakta kıldım. Ertesi gün manşetlerdeydi fotoğrafım. Ak tolgalı bir beylerbeyi haykırıyordu: "Bu olaylar laikliğe aykırı…"

Seçimler oldu, oy kullandım. Her nasılsa oy pusulamı zarfın içine koyarken pos bıyıklı memur gördü hangi partiye oy verdiğimi. Sinirli sinirli söylendi:"bu oy laikliğe aykırı".

Bir gün çalıştığım okulda müdürle tartıştık. Sinirlendim "la havle" çektim. Müdür, mal bulmuş mağribi gibi sarıldı sözlerime: "Bu gibi sözler laikliğe aykırı."

Sınıfa girerken selam verdim. Hakkımda soruşturma açtılar, sürgüne yolladılar: "Bu selam laikliğe aykırı."

Hanımla bir gün öğretmenevinde çay içmek istedim. Eşim başörtülü olduğu için bizi almadılar içeriye. Dediler ki: "Kesin emir var, sizi böyle alamayız. Bu örtü laikliğe aykırı".

Küçüktüm, ufacıktım. Ne yaptımsa dediler; bu laikliğe aykırı…

Büyüdüm, ihtiyarladım. Hala ne yaptımsa; 'laikiğe aykırı…"

Şimdi anladım ki; aldığım nefes, laikliğe aykırı…  Hayatım, laikliğe aykırı…


--
------ Tarih Değil Hatalar Tekerrür Eder!    II. ABDÜLHAMİT HAN-

Eğer Sevda Sevgiliye Kendini Adamaksa, Eğer Sevgi Kardelen Çiçeği Gibi Hürriyete Açmaksa, Şehadet En Büyük Aşk Şehit En Büyük Aşık İse Kendimi Yoluna Adıyorum

YA RESULALLAH!!!

--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Namaz kılmayı öğrenmek için doğru yere geldiniz... Tüm namaz gönüllüleriyle www.namazzamani.net 'te buluşalım. Her zaman fikrinize ve desteğinize ihtiyacımız var... Bu sitedeki mailler: http://namazzamani-grubu.blogspot.com adresinde yayınlanır...

Bu mesajı Google Grupları "Namaz Zamanı" gruba üye olduğunuz için aldınız.

Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/namazzamani?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin.
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

Hiç yorum yok: