16 Mayıs 2008 Cuma

(Namaz Zamanı) işit ey yaman huylu *****hayırlı cumalar****

Azîz Dostlar,
Ey gül sana kim çekti bu dikenden haremi?
Kâfirin verdi murâdın ya benim vermeye mi!
 
Ruha ikram bildiğimiz bu cuma kameri takvimler 10 Cemaziye'l-Evvel'i gösteriyor,
eskiler bu vakitleri tövbe ve istiğfarla üç aylara hazırlanma ayı bilirlerdi...
Ya Tevvab! İşte kapına geldim / Edemediğim bütün tövbeler için sana tövbe ediyorum
İşte dergâhına vardım / Dileyemediğim bütün özürler için senden özür diliyorum
Sana dönüyorum çünkü gidecek başka kapı bilmiyorum
Beni nasıl kabul etmezsin ki kapına / Çünkü şöyle dediğini biliyorum:
"Allah(cc)'ın kabulünü vaat ettiği tövbe O kimselerin tövbesidir ki cahillikle bir suç işlerler
ve çarçabuk tövbe ederler"  Bunları söylemekle cahillik ettimse tövbe Ya Rab
İste çarçabuk tövbe ettim / Sen tövbe edenleri seversin bilirim
 
Tevvâb ism-i şerifi bir mânâ bulamadıysa buradan buyuralım:
“Kullarının tövbesini kabul eden.”
“Kullarına tövbe kapılarını açan, onları tövbeye sevk edecek sebepler yaratan.”
“Kullarını cezalandırmayıp mağfiret eden.”
“Ebedi olarak mahcubiyette ve hüsranda kalmamaları için kullarına günahtan
tövbe nasib ederek kendi letafetine çeken”
 
Hem Tevvâb ism-i şerifi Kur’ân-ı Kerîm’de, çoğu kez(9 ayette) Rahîm ismiyle birlikte gelmiştir.
Bu beraberliğe ehlince şöyle mana verilir:
“Cenâb-ı Hak, tövbe eden kullarını sadece bağışlamakla kalmaz, onlarda Rahîm ismini de tecelli ettirir.
Yeter ki, kul tövbesine sadık kalsın ve hatalı yoldan vazgeçip istikamet yolunda yürüsün.
Kul, bâtıldan vazgeçip hakka dönmekle, sonu Cennet olacak bir yola girmiş demektir.
Cennet ise Rahîm isminin tecelli diyarıdır.”
 
Hz. Ömer (R.A), halife olunca ilk işi uzun boylu ve gür sesli bir münâdi bulmak olmuştu.
Kazancının fazlasını vererek saat başı nerede olursa olsun kendisine gelerek yüksek sesle:
 "Mağrurlanma Ömer! Ölüm var, ölüm!" diye bağırması için görevlendirmişti.
Bununla da yetinmeyerek belki meşguliyete dalar da halka haksızlık yapar korkusu ile üzerinde:
 "Ömer! Ölümü unutma!" diye yazan büyük kaşlı bir gümüş yüzük yaptırmıştı.
 
Biz de boş durmak siz canlara Rast ilahi tadında bir mest mp3 ayarladık,
tövbeye, hayra, aşıklar muradına vesile olması ümidiyle huu...
Dünyaya mağrur kişi / Tövbeye gel Tövbeye
Uçmadan ömrün kuşu / Tövbeye gel Tövbeye
Ey halk içinde ulu / Nefsinin olmuş kulu,
İşit hey yaman huylu / Tövbeye gel Tövbeye.
Uça gide can dahi / Kuru kala ten dahi
Yunus Emre'm sen dahi / Tövbeye gel Tövbeye  
Vakt-i şerif, Cuma, ömür ve şahsiyetlerimiz,
ahir ve akibet, zahir ve batınlarımız hayrola,
Aşkullah, Muhabbettullah, Marifetullah,
Şevkullah ve Zikrullah gönüllere nakşola
Tövbeyi nasûh, Şefaatü nebi cümlemize
nasib ola efendim
 

Umalım ki Mevlam evvelâ söylediklerimizi önce bize duyursun,
sonra ihtiyacı olanlara tesir buyursun. . .

Sözü çok olanın, yalanı dahi çok olur imiş.
Yüksek müsaadelerinizle

Mevlam ateş-i aşkınızı ziyâde eylesin
Gam ve telaş sizlerden uzak olsun da
huzur bulasınız efendim 

 

 

____________________________________________________________________________
Mynet\'in yeni özelliklerini izle, internette kendine ait bir dünya kur!

--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Namaz kılmayı öğrenmek için doğru yere geldiniz... Tüm namaz gönüllüleriyle www.namazzamani.net 'te buluşalım. Her zaman fikrinize ve desteğinize ihtiyacımız var... Bu sitedeki mailler: http://namazzamani-grubu.blogspot.com adresinde yayınlanır...

Bu mesajı Google Grupları "Namaz Zamanı" gruba üye olduğunuz için aldınız.

Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/namazzamani?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin.
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

Hiç yorum yok: