20 Mart 2008 Perşembe

(Namaz Zamanı) gençliğinde ailesini dinlemeyen kızcağızın yaşlılıktaki feryadı!..

Gencliginde ailesini dinlemeyen kizcagizin yasliliktaki feryadi!..

Gencligini Allah'in lutfettigi guzellik nimeti yuzunden simarikca harcayip aile buyuklerini dinlemez hale gelerek sahnelerde rakkaselik yapan, simdi ise seksen yasinda tam bir terk edilmislik hissi icinde bunalimlara giren bir kadincagizin sorulara verdigi ibretli cevaplari 'Olaylar Konusuyor' kitabindan ozetleyerek arz ediyorum.

Bakalim siz de ibretli bulacak, okunmaya deger gorecek misiniz?

- Tahrikci bir giyim kusam icinde sahnelerde herkesin ilgilenmek istedigi guzel bir kadin olmak nasil bir sonuc getirdi hayatiniza? Mazbut bir ailenin kizi oldugunuz halde boyle bir sona nasil yoneldiniz gencliginizde?

- Sorma evladim... 1940'li yillarin eglence dunyasinda en guzel sahne sanatcisiydim. Cazibem herkesi buyulerdi. Benim dans ettigim gazinoya girebilmek bir ayricalikti. O sohretli gunlerin bir gun bitecegini, yaslanacagimi, hayranlarimin beni terk edip de tek basima Galata'daki su dokuntu evde bir kediyle bas basa kalacagimi hayal bile edemezdim. Herkesin bana hayran oldugu o gunlerde azicik bir tebessumle baktigim erkekler, dunyanin en sansli erkegi sayalardi kendilerini.

- Simdi o sohretli gunleri hatirladikca pismanlik duyuyor, keske simarik bir guzel kiz olmasaydim diye pismanlik duyuyor musunuz?

- Simdi o kadar pismanim ki hic sorma. Keske diyorum ailemin ikazlarini dinleseydim. Keske oyle guzel bir kiz olmasaydim. Vasati bir fiziki goruntu yeterdi mutlu bir yuva kurmam icin. Eger yeniden dunyaya gelecek olsam, sadece beni seven tek erkegin dikkatini cekmeyi kafi bulur, baska hicbir erkegin sevgisine ihtiyac duymazdim. Beni simartarak, soz dinlemez hale getiren o guzellik, simdi beni nasil bir sonuca getirdi; iste perisan akibetimi siz de goruyorsunuz. Konfucyus : "Guzel kadina kirk gunde doyulur, guzel ahlakliya ise kirk yilda doyulmaz!" demis. Bana herkes doymus olacak ki simdi yakinimda kimsecikler yoktur. Evlenemedim, cocuklarim, kocam olmadi. Âsik olanlarin hicbiri gercekte yuva kurmak niyetiyle degil, bir muddet eglenmek kastiyla pesimde kosuyorlardi. Simdi diyorum ki ; keske herkesin pesimde kostugu o guzel kiz olmasaydim. O gunku hayranlarim bugun adimi dahi unuttular. Yeniler zaten bilmezler. Neye yaradi benim guzelligim, sohretim? Eger birlikte yasadigim su kedim de olmasa kimsesizlikten cildiracagim. Bir eglence kulubunden her ay aldigim kuru ekmek parasiyla gecinmeye calisiyorum. Onu da yillarca suren takipten sonra alabildim.

- Bir kadinin tahrikci giyimle yabancilarin dikkatlerini uzerine cekmesini faydali bulmuyorsunuz oyle ise?

- Tahrikci giyimle herkesin dikkatini cekmek bir sey kazandiracak olsaydi, benim boyle ibretlik hale dusmemem gerekirdi. Genclere tavsiyem su : Sevdikleri ve kendi ozelliklerine uygun bulduklari bir namus ehli ile mutlu olmayi tercih etsinler. Dis gorunusu esas almasinlar. Bu dis gorunus yagmurla akip giden kirli boya gibidir. Bir muddet sonra yok olup gidiyor, insan icine dustugu itibarsizligiyla bas basa kaliyor. Hatta diyorum ki, olmasin ama olur ya, insan dinden ciktigi zaman yine 'Eshedu'sunu cekip dine donus yapabilir. Ama namusunu kaybettigi vakit tovbe edip de eski haline tekrar donus yaptigina kimse inanmiyor. Yakinlari utancindan bir daha kendisine sahip cikamiyor. Herkes ona eski haliyle asagilayarak bakmayi surduruyor. Eger zamaninda aile buyuklerimin ikazlarina uyarak simarmayip kendimi korusaydim, ehli namus biriyle mutlu bir yuva kurar, bana sahip cikmaktan utanmayacak yakinlarimla simdi ben de mutlu bir hayat yasardim. Ama artik is isten gecti. Simdi tek faydam, benim bu sonumdan genclerin ders almasidir!..


--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Namaz kılmayı öğrenmek için doğru yere geldiniz... Tüm namaz gönüllüleriyle www.namazzamani.net 'te buluşalım. Her zaman fikrinize ve desteğinize ihtiyacımız var... Bu sitedeki mailler: http://namazzamani-grubu.blogspot.com adresinde yayınlanır...

Bu mesajı Google Grupları "Namaz Zamanı" gruba üye olduğunuz için aldınız.

Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/namazzamani?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin.
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

Hiç yorum yok: