25 Mart 2008 Salı

(Namaz Zamanı) değişmeye karar vermek

Degismeye karar vermek

Kur'an okuyan herkes, soyle dusunmelidir: Allah, bu kitapta bana ne emrediyor? O emirleri anlayip, hayatina uygulayan Musluman, mukemmel olur. Cunku Islamiyet mukemmeldir. Islamiyet'in mukemmelliginin gorunen yuzu nedir?

1) Allah'in yarattigi her sey mukemmeldir.

2) Islam'a uyanlar mukemmel olmustur. Islam'a uydugu icin zarar eden, kotu duruma dusen bir tek insan gosterilemez.

Benim bugun iyilik adina neyim varsa, Islamiyet'in malidir. Islamiyet "oku" dedi, okudum. Islamiyet "calis" dedi, calistim. Islamiyet "kimseye bile bile kotuluk etme" dedi, kimseye kotuluk etmemeye calistim. "Agac dik" dedi, agac diktim. "Sanat ogren" dedi, sanat ogrendim...

Her asirda Islamiyet, buyuk adam yetistirmistir. Islamiyet'in en buyuk mucizelerinden biri de budur. Her insan kiymetini artirmak zorundadir! Allah o imkânlari insana vermistir. Akif diyor ki:

"Iki el bir bas icindir.                                                     
Davransana eller de senin bas da senindir.                                                                                                      
 Mademki yapamaz, edemez, ugrasamazsin                                                                                                              
Iksir-i beka icsen yasayamazsin!"

Musluman, mukemmel olmak zorundadir. Bu is zannedildigi kadar da zor degildir. Degismek mumkundur! Insan once karar verecek. Degismenin ilk asamasi, "karar vermektir". Bir insan New York'a bile gitmek istese, yapacagi ilk is, oturdugu yerden kalkmaktir! Yani once kendimizde begenmedigimiz bir yon varsa onu tespit edecegiz, sonra onu degistirmenin baslangicini yapacagiz. Mesela adam tespit edecek, "yeter bu cehalet, artik adam gibi yasayacagim" diyecek, kalkip herkesin begendigi bir alimin yanina gidecek. O alimin dersine gidenlerle beraber vakit gecirecek. Mukemmel olmak icin degismeye karar verdikten sonra, ilk kapi insanin kendi kendisini kontrol etmesidir.

"Noksanlarim ve eksiklerim nelerdir?

Inatciyim, sinirliyim, cok konusuyorum... Bunlar benim hayatima zarar veriyor. Mesela inatciligim... Huylar kokunden kesilip atilmaz, yonleri degistirilir. Bundan sonra az konusacagim. Az konusmakta inat edecegim."

Iste bu is, bu kadar kolaydir!

Insani kitaplar da degistirir...

Her kitapta belki, onlarca insanin beyni var. O kitabi okumakla, o insanlarin beyninden faydalaniyoruz. Baktigimiz seye on insanin gozuyle bakiyoruz. Anlayisimiz artiyor. Bazen bir kitap insanin hayatini tumden degistirir. Bana, "Kitap okumak hayatimizin neresinde olmali?" diye bir soru sordular. Onlara su cevabi verdim: "Yemek yemek hayatimizin neresinde olmali?" Akilli insan, kendisiyle ugrasir, kendini degistirmeye gayret eder, baskalarinin kusurlariyla ugrasmayi bir kenara birakir.

Muslumanlar uc yuz senedir, ahiretteki cennete goz dikmisler. Halbuki evvela dunyamizi cennet edecegiz.

http://www.zaman.com.tr/yazar.do?yazarno=1036


--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Namaz kılmayı öğrenmek için doğru yere geldiniz... Tüm namaz gönüllüleriyle www.namazzamani.net 'te buluşalım. Her zaman fikrinize ve desteğinize ihtiyacımız var... Bu sitedeki mailler: http://namazzamani-grubu.blogspot.com adresinde yayınlanır...

Bu mesajı Google Grupları "Namaz Zamanı" gruba üye olduğunuz için aldınız.

Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/namazzamani?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin.
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

Hiç yorum yok: