7 Eylül 2008 Pazar

(Namaz Zamanı) nereye gidiyorsun ey insan


Geç Kalmış Bir Susuş ve İnsan!.


**************************



Nereye gidiyorsun ey insan!
Bak insan diyorum sana! İnsan Peki, sen inanıyor musun insan olduğuna? İnanıyor musun gerçekten inandığına ? İnancına, inanman gerektiğine, neye ve neden inandığına? Sen sen ey insan! Nasıl yaşıyorsun? Dur dur! Sen yoksa yaşadığını mı sanıyorsun? Nedir senin için yaşamak?


**************************



Fecir vakti Onu düşünerek açıyor musun gözlerini? Ellerin, ayakların kıpırdıyor mu? En önemlisi kalbin atıyor mu? Fark ediyor musun, bugün de nefes aldığını? Sen yaşıyor musun ey insan? ! Tenin sıcak mı, soğuk mu? Hissettiğin duygunun adı ne? Üşüyor musun, terliyor musun ve gerçekten hissediyor musun?


**************************



Yaşamak nedir senin için söyle? ! Açtın gözlerini& Ellerin, ayakların kıpırdıyor Tamam, kalbin de atıyor Peki, yeterli mi bu oluşlar yaşamana? Yerinden doğruldun, bastın yeryüzüne& Bunlara izin verenden bihabersen yaşıyor musun söyle?!


**************************



Adım attın günün kalbine Çevrende eş, dost belki Ya yalnızsın ya da paylaşıyorsun; o yaşadığını zannettiğin hayatı sevdiklerinle Sesler geliyor harmanlanmış güzelliklerle& Hepsi hitap ediyor sana& Mutlu oluyorsun duyduklarınla Mevsim belki yaz, belki de kış& Ya bir kuş sesi var dışarıda, ya da yaz


**************************


yağmurunun çatı üzerine vuruş sesi& Yani ıssız değil hiçbir yer& Peki, farkında mısın duyduğuna? Ve bu yaşamak mı ey insan söyle?! Sen inanıyor musun gerçekten yaşadığına?
Hissediyorsun şimdi soğuğu ve sıcağı& Sol yanında bir et parçası ki; bütün bedenin onun elleri arasında& Bir kıpırtı, bir hareket var; gün içinde belki de hiç hissetmediğin& Oysa seni ayakta tutan, sana sevgiyle ya da nefretle baktırtan o& Ah be insan! Sen bir kalp taşıyorsun& Yoksa taşıdığını sanıyorsun! İnsan! Sen kalbini biliyor musun? Nedir senin için kalp, söyle? !


**************************



Gözünde iki damla belirirse kalbin sızladığındandır& Sesini duymak istediğin birine hasretteysen, kalbindir o özlemi, o hasreti taşıyan. Yüzünde bir tebessüm oluştuysa, bil ki o et parçasına Yaradan sevgi koyduğu içindir ki; o et parçası sahibini biliyorsa hep tebessüm kardır&


**************************



Hiç düşündün mü ha bir kalp taşıdığını? Ey insan! Sen ne kadar da bencilsin& Bilmiyorsun ki o olmasa sen hiçsin! Bilmiyorsun ki taşıdığın her uzuv onunla hareket eder& Ah insan! Bak, hala insan diyorum farkındaysan! Biliyorum, diyorsun ki; Bana mı sesleniyorsun? Yoksa sen insan değil misin? Bilmem& Belki sen öyle olduğunu zannediyorsun&



**************************


Düşüncen var bilirim& Seni her gün güzelliklerden alaşağı eden& Bir de nefsin ki; gaflet kuyusuna adım adım sürükleyen& Ne demeli bilmem ki! Kişi kendi iyiliğini istemezse başka fani onu ne kadar düşünür? Kendinden çok düşünür ey insan! İnan kendinden ve nefsinden çok düşünür!..


**************************



Şimdi asrısaadete uzan bir an& Kapat gözlerini& Emri verdin, kapandı gözlerin& Eğer ki biliyorsan düşün şimdi Efendimizi. Sen ki Ondan asırlar sonra gelecektin& Ne görmüştü seni, ne de bilmişti& Karşı komşun değildir; senden bir şey bekleyerek iyilik yapan! Oğlun ya da kızın değildir O; menfaatle seni sevip, canım diyerek sarılan& Kara gözlerine vurulan, sesine aşina olup vazgeçilmezi olduğun eşin değildir O!


**************************



Demem o ki ey insan, O Peygamberin! O seni görmeden seven! O senin için gece gözyaşı döken& Senin belki adını bir kere bile aşkla anmadığın halde sana kardeşim, ümmetim diyen&
Ne o! Ağır mı geldi insan! Kaçırıyorsun gözlerini& Yoksa bir vicdanın olduğunu mu hatırladın sözler içine dokununca? O zaman şükret Yaradan'a hala vicdanım var diye& Hala bir yazı okuyunca, bir gerçeği duyunca sızlıyor diye&


**************************



Ah ben insan! Ne mutlu sana& Hatırladın ben insanım diye& Ben dünyaya insan suretinde, sağlam, ayakları yere basan, gören, hisseden, duyan, dokunan, ağlayan, gülen biri olarak geldim& Bir kalbim var; Allah'ı (c.c) biliyor. Bir dilim var; Onu zikrediyor. Ben yürüyen, koşan yani sapasağlam&


**************************



İnsan! Demek insansın ha! Bu dünyaya neden geldiğini biliyor musun peki? Vazifen ne, ne için yaratıldın? Tamam geldin& Tamam sağlamsın& Peki, gerisi yok mu? Ye, iç, gez, toz, ağla, gül, bağır... Ah insan! Sen yaşamak diye buna mı diyorsun? Öyleyse Ashap yaşamamış& Evliya hiç gelmemiş dünyaya! Peygamberimiz (s.a.v) yaşamayı mı bilmiyordu yoksa? Yaradan sana öğretmiş de en sevdiği, bütün âlemi Onun adı için yarattığı Sevgilisine mi öğretmemiş?
İnsan! Demek yaşıyorsun& Ah gafil ah! Sen bal gibi de yaşadığını sanıyorsun&


**************************



Anlayacaksın biliyor musun? Fakat bu dünyadaki gibi; nasıl bir şeyi elinden kaçırdığında onun değerini anlıyorsun, işte ölüm meleği gelip o farkında olmadığın, taşıdığını sandığın ruhunu aldığında duracaksın& Ben nerdeyim? Ah be! Ben insandım, yaşıyordum, yaşadığımı sanıyordum! diyeceksin.


**************************



İçinde taşıdığın ve her gün hareket halinde olan ama senin ı koşuşturmada, iş peşinde, para peşinde ya da peşinde koştuğun her ne ise, farkında olmadığın o et parçasının o an farkına varacaksın& Durmuş! diyeceksin& Yani görevi bittiğinde, yani değerini yitirdiğinde, hiçbir özelliği kalmadığında, aç kalmış bir hayvana verdiğinde bir lokmada yutacak küçük bir et olduğunda&


**************************



Hani seni ağlatan, sevgilerle coşturan, kör kütük aşık olan, bazen sancılarıyla seni uyutmayan o kalbin çok geç farkında olacaksın&

İşte böyle insan! Bak hala insan diyorum sana& Yalan diyorsam söyle, vur yüzüme! İnan gocunmam& Ben de senin gibiyim& Fani, geçici, kendini bilmeyen ve yaşadığını zanneden&


**************************


Sen şimdi bana doğruyu söyle!
Sen nereden geldin?
Sen nereye gidiyorsun?
Yaşıyor musun, yoksa sen yaşadığını mı sanıyorsun?


**************************alıntıdır


Windows Live Messenger'ın için ücretsiz güncelleştirme! Buraya tıkla!
--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Namaz kılmayı öğrenmek için doğru yere geldiniz... Tüm namaz gönüllüleriyle www.namazzamani.net 'te buluşalım. Her zaman fikrinize ve desteğinize ihtiyacımız var... Bu sitedeki mailler: http://namazzamani-grubu.blogspot.com adresinde yayınlanır...

Bu mesajı Google Grupları "Namaz Zamanı" gruba üye olduğunuz için aldınız.

Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/namazzamani?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin.
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

Hiç yorum yok: