22 Eylül 2008 Pazartesi

(Namaz Zamanı) Ölüm Sohbeti

Ölüm Sohbeti
Rivayet edilir ki, Ashab -ı Kiram'dan Amr b. Âs r .a. Hazretleri, ölüm döşeginde iken yüzünü duvara çevirmiş aglıyormuş. Oglu ise:

- Niçin aglıyorsun ki? Rasulullah Aleyhisselam seni falan şeyle, filan şeyle müjdelemedi mi, diye teselliye çalışıyormuş.

Amr b. Âs bunun üzerine yüzünü yanındakilere çevirip şöyle demiş:

'Amellerimin içinde en üstünü, Allah'tan başka ilâh olmadıgına, Muhammed Aleyhisselam'ın Allah'ın elçisi olduguna şahitlik etmem (kelime-i şehadet ) dir . Fakat ben üç farklı durum geçirdim. Bir zamanlar insanlar içinde Rasulullah kadar kızdıgım, O'nun kadar öldürmek istedigim başka biri yoktu. Eger o zaman ölmüş olsaydım kesinlikle cehennemlik olurdum. Sonra Yüce Allah müslüman olmayı gönlüme koydu ve Allah Rasulü'ne biat etmek üzere gittim.

- Ey Allah'ın Rasulü , elini uzat da sana biat edeyim, dedim.

Fakat o elini uzatınca ben elimi geri çekiverdim. Niçin elimi geriye çektigimi sorunca dedim ki:

- Benim bir şartım var. Geçmi ş bütün günahlarım bagışlanacaksa sana biat ederim. O ise:

- Ey Amr , İslâmiyet kendisinden önceki günahları siler; hac kendisinden önceki günahları siler; hicret kendisinden önceki günahları siler, dedi.

Sonra öyle oldum ki, insanlar arasında O'ndan daha çok sevdigim kimse yoktu. O'na karşı besledigim saygıdan dolayı, O'nun yüzüne bile bakamaz olmuştum. Eger biri bana: ' Rasulullah nasıl biridir?' diye sorsaydı, yüzüne bakamadıgım için O'nu tarif bile edemezdim. Eger ben o zaman ölmüş olsaydım, zannederim ki cennetliklerden olurdum. Ondan sonra ise bazı işler üstlendik. İşte bundan sonraki halimi bilemiyorum.

Öldügüm zaman yanımda aglayıp feryad eden kadınlar olmasın, meşale yakılmasın. Beni gömerken üzerime hafif yükseklik yapacak seviyede toprak atın. Kabir işim tamamlanınca bir devenin kesilip etinin dagıtılacagı kadar bir zaman kabrim yanında bekleyin. Sual meleklerine cevap verinceye kadar yalnızlıgımı sizinle paylaşayım.'


Tamamıyla yeni Windows Live Messenger ailesine katıl Buraya tıkla!
--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Namaz kılmayı öğrenmek için doğru yere geldiniz... Tüm namaz gönüllüleriyle www.namazzamani.net 'te buluşalım. Her zaman fikrinize ve desteğinize ihtiyacımız var... Bu sitedeki mailler: http://namazzamani-grubu.blogspot.com adresinde yayınlanır...

Bu mesajı Google Grupları "Namaz Zamanı" gruba üye olduğunuz için aldınız.

Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/namazzamani?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin.
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

Hiç yorum yok: