22 Eylül 2008 Pazartesi

(Namaz Zamanı) MISTIK:BİR ZENGİN ÜÇ YOKSUL

 MISTIK:BİR ZENGİN ÜÇ YOKSUL
 
 
Şehrin en zengin adamıydı. Yardımı da severdi.
O gün işinden çıkmış evine giderken karşısına yoksul görünümlü biri çıktı.
'Efendim, beş lira istiyorum, verir misin?'
Adam karşılaştığı dilenci arsızlığına ve küstahlığına şaşırdı kaldı.
'Hayrola, benden alacağın mı vardı? Üç lira değil, dört lira da olmaz, ille beş lira mı istiyorsun? Al şu bir lirayı ve bir daha bu şekilde sakın karşıma çıkma' dedi kızgınlıkla.
 
Adam huzuru kaçmış bir vaziyette evine vardı. Tam içeri girecekti ki arkasından biri seslendi:
'Efendim, iki gündür ağzıma doğru dürüst bir lokma girmedi, lütfen bana yardım eder misiniz?'
Biraz önceki yaşadığı tecrübeden mütevellit, canı sıkkın sordu:
'Ne kadara ihtiyacın var?'
'Ne kadar verebilirseniz efendim.'
Adamın canının sıkıntısı hemen geçmiş, vicdanı kabarmıştı. Ona 50 lira verdi ve gülümseyerek uğurladı:
'Güzelce doyur karnını. Afiyet olsun.'
 
Milyoner, açgözlü olmayan birine yardım etmekten mutlu, evine girdi, ailesiyle günlük hasretini giderip temizlendikten sonra tam sofraya oturacakken kapı çaldı. Açtı, baktı; kapıda hırpani kılıklı bir adam:
'Efendim, sizin hakkınızda çok iyi şeyler işittim ve bundan cesaret alarak sizi rahatsız ediyorum. Sizin gibi şefkatli, hayırsever, cömert insanların varlığı kalbimizi ısıtıyor ve bize Allah'ın varlığını hatırlatıyor.'
 
Milyoner şaşkın, kekeledi:
'Lüften içeri buyurmaz mısınız? Yorgun ve aç görünüyorsunuz. Hem biz de yemeğe oturuyorduk.'
Dilenci teşekkür ederek girdi, beraber yemeklerini yediler. Yemekten sonra milyoner, yoksul adamı hemen bırakmadı. Balkonda bir kahve içmeye davet ederek konuyu açtı, halini, ahvalini sordu ve ekledi: 'size daha çok yardım etmek isterim.'
 
'Efendim, benimle ilgilenmeniz büyük bir incelik' diye başladı yoksul adam, 'beni sofranıza davet etmeniz bile beni çok mutlu etti. Sizden daha başka ne isteyebilirim? Gerçekten anlattıkları gibiymişsiniz. Allah sizden razı olsun.'
Milyoner yoksulun bu yüksek ruh halinden öyle etkilenmişti ki, ona bahçesine bakması karşılığında ömür boyu maaş ve yine ömür boyu ailesiyle kalabileceği bağ evini teklif etti.
 
 
Sözü hiç uzatmayacağım. Ya biz Rabbimizden nasıl istiyoruz? Onunla nasıl iletişim kuruyoruz? Gerçekten, yüreğimizin ta içindeki en samimi dualarımız nasıl?
 
Güzel bir Ramazan dileklerimle efendim.
 
(ALINTIDIR)



Yeni nesil Windows Live Services'ı ücretsiz edinin. Buraya tıkla!
--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Namaz kılmayı öğrenmek için doğru yere geldiniz... Tüm namaz gönüllüleriyle www.namazzamani.net 'te buluşalım. Her zaman fikrinize ve desteğinize ihtiyacımız var... Bu sitedeki mailler: http://namazzamani-grubu.blogspot.com adresinde yayınlanır...

Bu mesajı Google Grupları "Namaz Zamanı" gruba üye olduğunuz için aldınız.

Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/namazzamani?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin.
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

Hiç yorum yok: