26 Ekim 2008 Pazar

(Namaz Zamanı) GIYBET

Fakültedeki öğrencilik yıllarımda, Eminönü'ndeki Yeni Câmi'ye namaz kılmak için gelir,
derslerden bunalan ruhumu ferahlatırdım.
Bir gün yine aynı câmiye geldiğimde, yolumun üzerine,
saçları omuzlarına kadar inen bir delikanlı çıktı.
Çiçekli gömleğiyle ilk bakışta bir turisti andırmasına rağmen Türkçe konuşuyordu ve bizlerden biriydi.
Bir anda sinirlenmiş ve hayatımın daha önceki yıllarını unutmuşçasına söylenmeye başlamıştım.
Onu bir düşman gibi iteleyip, câmiye girerken
_ Şımarık züppe !. diye mırıldandım. Hangi ailenin evladısın sen?
Halbuki şuradaki hanım gibi bir nesil bekliyoruz.
" Şuradaki hanım" dediğim kişi, avludaki güvercinlere yem veren şık giyimli ve başörtülü bir kadındı.
1970'li yıllarda olduğumuz için, tesettürlü hanımlar sayıca azdı ve çok dikkat çekiyordu.
Kendimi uzun saçlı gençle kıyasladıktan sonra, bir evliya heybetiyle câmiye girdim ve farzı kılıp selam verdiğimde,
yıllar yılı unutamadığım müthiş bir dersle karşılaştım.
Omuz omuza verip Allah'a secde ettiğim kişi, biraz önce acımadan gıybetini yaptığım
o uzun saçlı delikanlıdan başka biri değildi ve Allah, câmideki yüzlerce kişi arasından o genci yanıma getirerek,
yaptığım hatanın büyüklüğünü göstermek istemişti.
Utancımdan tesbih bile çekemeyip kendimi dışarıya attığımda, beni bir sürpriz daha bekliyordu.
Çünkü namazdan önce tesettürlü giyimine hayran olup kendisiyle iftihar ettiğim o hanım,
câminin biraz ötesindeki Nimet Abla gişesinde, milli piyango kuyruğuna girmişti.
İnsanları, kalpleri ve imanları ile değil de, dış görünüşleri ve kıyafetleri ile değerlendirme hastalığının,
yani "şekilcilik" belasının tokadını yemiştim. Daha sonraki yıllarda,
Yeni Câmi'de yaşadığım bu olayın sayısız örneklerini gördüm.
Ve her seferinde, o uzun saçlı kardeşimi hatırlayıp pişmanlık duydum.


Tamamıyla yeni Windows Live Messenger ailesine katıl Buraya tıkla!
--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Namaz kılmayı öğrenmek için doğru yere geldiniz... Tüm namaz gönüllüleriyle www.namazzamani.net 'te buluşalım. Her zaman fikrinize ve desteğinize ihtiyacımız var... Bu sitedeki mailler: http://namazzamani-grubu.blogspot.com adresinde yayınlanır...

Bu mesajı Google Grupları "Namaz Zamanı" gruba üye olduğunuz için aldınız.

Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/namazzamani?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin.
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

Hiç yorum yok: