13 Ekim 2008 Pazartesi

(Namaz Zamanı) FW: ÖNCE TÜRKİYE





   Tillolu, yirmi yaşlarında bir gençti. Kendisini yetiştirmiş, Ankara'ya gelmiş ve bizzat Ahmet Hamdi Akseki'nin imtihanından geçer not alarak Diyanet'te işe başlamıştı.

   Hizmet aşkıyla doluydu. Memleketin halini ve gelişmeleri iyiye yormuyor, Arabistan'a gitmek istiyordu. En iyi hizmeti orada olacağını düşünüyordu.

   Bediüzzaman'a uzaktan uzağa bir sevgisi vardı. Bazı eserlerini almış ve okumuştu. Dedesinin de tavsiyesi üzerine babasıyla birlikte Bediüzzaman'ı ziyarete geldiler.

   Bediüzzaman onları çok iyi karşıladı, kucakladı. '70 senedir Tillo'dan bir yardımcı vermesi için Allah'a dua ediyordum ve bir yardımcı bekliyordum. Allah sizi bana yolladı' dedi.

   Bir müddet konuştuktan sonra Tillolu Said:

   'Üstadım, ben Hicaz'a gitmek istiyorum' dedi.

   Bediüzzaman, 'Niye?' diye sordu.

   Memleketin halini iyi görmediğini, gittikçe daha da fenalaştığını söyleyerek şöyle dedi:

   'Orada olsam çocuklarım da kurtulur, ben de...'

   Bediüzzaman, 'Kardeşim,' dedi.'Ben orada olsaydım buraya gelirdim. İslam aleminin kapısının kilidi Türkiye'dir. Bu kilit bu kapıyı İslam dünyasına açar. Kesinlikle buradan gitmek için izin yok.'

Kaynaklar: Bediüzzaman'la Yaşayan Öyküler (Ömer Faruk Paksu)


Tamamıyla yeni Windows Live Messenger ailesine katıl Buraya tıkla!

Tamamıyla yeni Windows Live Messenger ailesine katıl Buraya tıkla!
--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Namaz kılmayı öğrenmek için doğru yere geldiniz... Tüm namaz gönüllüleriyle www.namazzamani.net 'te buluşalım. Her zaman fikrinize ve desteğinize ihtiyacımız var... Bu sitedeki mailler: http://namazzamani-grubu.blogspot.com adresinde yayınlanır...

Bu mesajı Google Grupları "Namaz Zamanı" gruba üye olduğunuz için aldınız.

Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/namazzamani?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin.
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

Hiç yorum yok: