15 Temmuz 2009 Çarşamba

(Namaz Zamanı) FATİHA SURESİ HAKKINDA BİR HADİS-İ ŞERİF

   ~~{{{ Dua  dilencisi }}}~~   
      
  

FATİHA SURESİ HAKKINDA BİR HADİS-İ ŞERİF
 

Müslim, Ahmed, Ebu Davud, Tirmizî ve Nesâi'nin Ebu Hureyre'den rivayet ettikleri hadis şöyledir:

Resûlüllah (s.a.v) buyurdu ki:

"Her kim bir namaz kılar da orada Fâtihatü'l-Kitab'ı okumazsa o namaz tamamen eksik demektir." Bu sözü üç kerre tekrarladı. Bunun üzerine Ebu Hureyre'ye:
"Kuşkusuz bizler imamın arkasındaydık." denildi. Ebu Hureyre:

— Fâtiha'yı sen içinden okumalısın. Zira ben Rasûlul-lah (s.a.v)'i şöyle derken duydum:

"Allah Teâlâ şöyle buyurdu: Ben namazı kulumla benim aramda yarı yarıya böldüm, kulumun istediklerini alması hakkıdır. Buna göre kul:

— Hamd âlemlerin Rabbi Allah'adır, derse Allah:

— Kulum bana hamd eyledi, der. Kul;

— Rahman ve Rahim olan Allah'adır, derse Allah:

— Kulum benim için övgüde bulundu, der. Kul:

— Ceza gününün yöneticisi Allah'adır, derse Allah:

— Kulum bana şan ve şeref verdi, der. Allah bir kere de:

— Kulum kendini bana teslim eyledi, der. Kul;

— Yalnız sana kulluk eder ve yalnız senden yardım bekleriz, derse Allah:

— Bu iş benimle kulum arasındadır, istediği herşey kulumundur, der.

Dolayısıyla kul şöyle derse:

— Bizi Sırat-ı Müstakim'e götür; kendilerine nimetlerini yağdırdıklarının yoluna götür! Ne kendilerine gazap edilenlerin, ne de sapık olanların yoluna değil. Allah:

Bu isteği kulumundur.
     İstediği herşey kulumundur, buyurur."

HASAN EL BENNA - KUR'AN'A GİRİŞ


Live.com'u deneyin - hızlı ve kişiselleştirilmiş giriş sayfanızla istediğiniz her şey tek bir yerde. tek bir yerde.
--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Namaz kılmayı öğrenmek için doğru yere geldiniz... Tüm namaz gönüllüleriyle www.namazzamani.net 'te buluşalım. Her zaman fikrinize ve desteğinize ihtiyacımız var... Bu sitedeki mailler: http://namazzamani-grubu.blogspot.com adresinde yayınlanır...

Bu mesajı Google Grupları "Namaz Zamanı" gruba üye olduğunuz için aldınız.

Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/namazzamani?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin.
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

Hiç yorum yok: