4 Aralık 2008 Perşembe

(Namaz Zamanı) Cumamız hayırlı,bereketli ve mübarek olsun


Kur'an okumaya ilk başladığında Elif, be, te, se,... diye başlıyoruz. Peki ne anlam ifade ediyor bu ELif. Daha çocukken bize ilk öğrettikleri;Allah kaç sorusunun cevabı. İşaret parmağı kaldırılır ve Bir denirdi. O Bir Elif'e benziyordu. Ve Allah lafzındaki ilk harf Elif'di...



Boşa olmamalı idi bu Elif. Bir şeyler anlatmalı bir mesaj vermeli idi bu Elif.



Elif'in duruşu herşeyi ifade ediyordu benim için. Dik ve dosdoğru duruyordu. Ve bunu simgeliyordu.Herşeye başlarken bu mesajı veriyordu."Bu yol doğruluk ve boyun eğmeme dik durma yoludur" diyordu. Baş eğmemeyi gerektiriyordu ve bunu daha ilk derste bana anlatıyordu.



Müşriklerin ve gayrı müslimlerin söylemlerine ve dalga geçmelerine karşı başım dik çünkü ben müslümanım demeyi gerektiriyordu.



Ebu Zer (r.a.) gibi öldürülesiye dövülsem bile davamda, karşınızda dimdik duruyorum diyebilmekti Elif



Tüm sistemlere karşı kıyama kalkmayı ve kıyamda durmayı gösteriyor ve emrediyordu Elif.



Tağuti sistemler ne derlerse desinler karşınızda dimdik duruyorum boyun eğmiyorum diyebilmeyi anlatıyordu Elif.



Elif demek zulme karşı kıyama kalkmak baş kaldırmaktı.



Elif demek doğruluk demekti. Söze yalan katmamaktı. işe hile katmamaktı.



Elif demek, dik durmaktı ama Allah'ın emri geldiği vakit, Dal gibi ruku, Mim gibi secdeye kapanmaktı
 

--
Allah'a emanet olun
Selam ve dua ile...

--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Namaz kılmayı öğrenmek için doğru yere geldiniz... Tüm namaz gönüllüleriyle www.namazzamani.net 'te buluşalım. Her zaman fikrinize ve desteğinize ihtiyacımız var... Bu sitedeki mailler: http://namazzamani-grubu.blogspot.com adresinde yayınlanır...

Bu mesajı Google Grupları "Namaz Zamanı" gruba üye olduğunuz için aldınız.

Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/namazzamani?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin.
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

Hiç yorum yok: