15 Ağustos 2008 Cuma

(Namaz Zamanı) Biraz da dünyadaki farkı farkedin...


Allah diyen Aşık olur…

 

Şimdi şahsım adına konuşmam gerekir ki bu kainat-ı fanii de en mühim mesele bu etten yapılmış vucuda “İnsan” sıfatını giydirmektir. Peki bu zor ve çok ehemmiyetli mevzuu nasıl olur?

Allah insanı kendisine emanet etmemiştir. Çünki “İnsan” kendi kendine emanet edilemeyecek kadar mühimdir. Çok şükür kinamaz___mesutcelik.jpg böyle bir muhasebe mevcut hayatta keza böyle olmasa Allah bizi gözetmese vay halimize! İnsan lığa erişebilmek zor çok zordur… Heleki bir de Kemal-i İnsan vardır ki demeyin gitsin… Şahsım olarak ben henuz İnsan olamadım! Çünki bence İnsan lığın en ilk gayesi teslimiyettir. Teslim olmak; aciz olduğunu kabul etmek ve anlını secdede huşu ile buluşturmaktır. Şimdi ben tepeme iki göz daha koyuyor ve kendimi seyrediyorum… Ve görüyorum ki bu faidasız bu ehemmiyetsiz dünya ya sıkı sıkı tutunmuş ibadetleri aksatıyorum… İşte ben bu hal ile İnsanlık merdiveninin eşiğine bile gelemiyorum. Ve yine kendimi gözlüyorum ki alel acele sinirleniyor bazen de farkında olmadan karşımdakileri kırıyorum Şükür ki bundan pişmanlık duyuyorum birde bu pişmanlık olmasa Allah muhafaza! İnsan dediğimizde akla hoşgörü, merhamet gelmeli dikkat ile seyredelim ki hayat-ı fanii de bir köpek bile gelip ayağımıza dolaşıyor bizden ilgi, sevgi bekliyor ve yine izliyoruz ki elli kadının elinde ağlayan bebek Anne sini buluyor ve öyle susuyor!

İnsan istediği gibi hareket edemediği sürece İnsan dır.
Çün ki İnsan ister… Gitmek ister, düşmek ister, şeytana uyar kötülük ister…. Bu nedenledir ki İnsan terbiyeli, mesafeli olmalıdır. Nefsin isteğine uyup nefisle hareket eden nefis bir şekilde boğulur. Akıl ve Nefis ibret almak istemez lakin İnsan İbret almalıdır ki ibretlik olmasın!

Bu mevzuunun derinliği yazmakla tükenecek cinsten değil.
İnsan lık merdiveninin ilk adımı olan teslimiyet için her gün çağrı yapan Ezan lar kulaklara değil kalplere girmeli…
Allah El-Mü’min dir. Gönüllerde İman ışığı uyandıran; kendine sığınanları koruyup rahatlatan dır.

Allah’a sığınan dara düşmez.
Allah’a sığınan İnsan olur.
Allah diyen Aşk olur..
Allah diyen Aşık olur…

Makale & Fotoğraf: Mesut ÇELİK


____________________________________________________________________________
Eksenim’e üye ol, seninle ortak ilgi alanları paylaşan insanlarla tanış!

--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Namaz kılmayı öğrenmek için doğru yere geldiniz... Tüm namaz gönüllüleriyle www.namazzamani.net 'te buluşalım. Her zaman fikrinize ve desteğinize ihtiyacımız var... Bu sitedeki mailler: http://namazzamani-grubu.blogspot.com adresinde yayınlanır...

Bu mesajı Google Grupları "Namaz Zamanı" gruba üye olduğunuz için aldınız.

Daha fazla seçenek için, http://groups.google.com/group/namazzamani?hl=tr
adresinde bu grubu ziyaret edin.
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

Hiç yorum yok: